Ny havnekalender planlægger ferien for dig

Krabbefiskeri er en af de aktiviteter, som flere havne tilbyder familier hen over sommeren.

Sommeren byder på høj aktivitet ved og omkring de danske lystbådehavne. FLID’s nye havnekalenderHavneguide.dk gør det lettere for sejlere og andre interesserede at finde informationer om oplevelser, seværdigheder og aktiviteter i og omkring FLIDs medlemshavne.

Havnekalenderen viser vej til tusindvis af begivenheder over hele landet. Du finder maritime begivenheder – både over og under vandet. Foruden overblik over bl.a. koncerter, markeder og oplevelser for børn, oplyser FLID i en pressemeddelelse.

Havnekalender for store og små
”Er man er på ferie, er havnen ofte et favoritsted for både børn og voksne. Både for dem, der sejler og for dem, der bare godt kan lide frisk luft og stemningen på havnen. Da vi ved, at havnene planlægger en masse aktiviteter, særligt henover sommeren, er det oplagt med en Havnekalender for både store og små”, fortæller Jesper Højenvang, direktør i FLID, der har godt 230 medlemshavne.

Afstandsmåling for sejlere
Som en ekstra service til sejlere på sommerferie eller bare på tur, kan Havnekalenderen ud for den enkelte begivenhed vise, hvor stor afstanden (km) er til nærmeste havn. Dermed kan du nemt orientere dig om, hvor langt der er fra havnen og hen til en bestemt begivenhed eller seværdighed.

Sådan gør du
Gå ind på www.havneguide.dk og klik på "Kalender" i topmenuen. Her kan du sortere efter område, interesse og andre parametre, alt efter hvad I har lyst til, og hvor I befinder jer i landet. Klik for eksempel på ”Maritime events” og find begivenheder som sælsafari, maritim byvandring, snorkling og fisketure.

Havnekalenderen er udviklet i et samarbejde mellem Foreningen af Lystbådehavne I Danmark (FLID), VisitDenmark og Kultunaut.

Kilde: Dansk Sejlunion