Dansk Sejlunion er uden formand til foråret

Dansk Sejlunions nuværende formand Hans Natorp

Dansk Sejlunions bestyrelse sender åbent brev til sejlerdanmark med opfordring om at tage del i arbejdet med at udpege stærke kandidater til formandsposten, der bliver ledig i foråret 2017.

Om godt et halvt år træder Hans Natorp tilbage som formand for Dansk Sejlunion. Det sker som en direkte udløber af, at han i foråret blev valgt som den ene af to nye næstformænd i Danmarks Idrætsforbund.

Valget af ny formand finder sted ved Dansk Sejlunions generalforsamling i 2017. Det store spørgsmål er, hvem der skal overtage posten?

Bestyrelsen ønsker at sætte skub i valgprocessen så tidligt som muligt og sender derfor nu et åbent brev til klubber og sejlere i hele Danmark med opfordring om at tage del i arbejdet med at udpege egnede kandidater.

"Brevet har to formål. Det ene er at rette opmærksomhed mod et formandsvalg, der har stor betydning for sejlsportens udvikling i Danmark. Det andet formål er at skabe en åben proces, hvor de tanker og ideer, der rører sig blandt klubber og sejlere rundt om i landet kommer på bordet som en del af debatten frem mod formandsvalget," siger næstformand i Dansk Sejlunion, Henrik Voldsgaard, der står i spidsen for bestyrelsens initiativ.

"Vi har et klart håb om at se flere kandidater melde sig. Et kampvalg giver en dynamisk proces, hvor holdninger og visionær bliver testet, således at klubberne sikres det bedst mulige beslutningsgrundlag, når der skal vælges formand," uddyber Voldsgaard.

Kilde: Dansk Sejlunion