Fra og med torsdag d. 29/10 skal mundbind benyttes når bevæger sig rundt i klubhuset 😷, man kan dog tage masken af når man sidder ned, NB! husk maks 10 personer i huset ad gangen !!

Status 23. oktober 2020

Fra 29. oktober 2020 og frem til og med 2. januar 2021 indføres krav om mundbind indendørs på kulturinstitutioner og idrætsfaciliteter herunder museer, idrætshaller, kunsthaller, spillesteder, biblioteker, kulturhuse, zoologiske anlæg, biografer, teatre mv.

ansigtsmaske.jpg

Læs hele info på coronasmitte.dk

Et lille udsnit fra coronasmitte.dk, afventer endelig udmelding fra Dansk Sejlunion.

Er det lovligt for klubhuse mv. at holde åbent?

Ja. Det er lovligt for tilknyttede klubhuse, herunder toiletter, bade- og omklædningsfaciliteter mv., til idræts- og fritidsklubber at holde åbent.

Der må ikke afholdes eller deltages i arrangementer, begivenheder eller aktiviteter i eller ved et klubhus mv., hvor der er flere end 10 personer på samme sted samtidig, medmindre der er tale om et arrangement mv., hvor deltagerne i al væsentlighed sidder ned på faste pladser med retning mod en scene, biograflærred, bane eller lignende. I givet fald må der være op til 500 personer til stede samtidig.

Befinder flere end 10 personer sig sammen på et offentlig tilgængeligt sted, herunder ved faciliteter tilknyttet en idræts- og fritidsaktivitet, uden at dette er et arrangement, begivenhed, aktivitet eller lignende, kan politiet påbyde personer at forlade stedet, såfremt de efter politiets skøn udgør en særlig fare for smitte med covid-19. Det gælder dog ikke, hvis de tilstedeværende i al væsentlighed sidder ned på faste pladser med retning mod en scene, biograflærred, bane eller lignende.